ناتوانی جنسی

ناتوانی جنسی وضعیتی است که در آن آقایان قادر به نعوظ نیستند یا توانایی حفظ نعوظ درهنگام نزدیکی نمی باشند.
ناتوانی در مقاربت، نقص ساختاری، اکتسابی در دستگاه تناسلی، اختلال نعوظ آلت تناسلی یا زودانزالی از جمله عللی است که ناتوانی جنسی را شامل می شود.

ناتوانی جنسی

امروزه ناتوانی جنسی در مردان مشکل شایعی برای یک زوج به حساب می آید. ولی قابل تشخیص و درمان نیز می باشد. ناتوانی جنسی در بسیاری از مردان به صورت عیب یا نعوظ ناقص در آقایان دیده می‌ شود و به صورت حاد و مزمن نیز باقی می ماند. داروها، افسردگی، هیجان و تشویش باعث بروز انواع زودگذر ناتوانی جنسی می شود.
جهت ایجاد نعوظ در آقایان باید آرامش بین مغز و دستگاه عصبی برقرار باشد، تا خون در آلت جریان داشته باشد و آلت سفت و بزرگ شود.

علل ناتوانی جنسی

• وجود عیب در عضو یا روان
• التهاب بیضه ها
• استرس و افسردگی (این عارضه به ناتوانی جنسی روانی معروف است)
• داشتن بیماری دیابت یا جراحات وارده به آلت تناسلی
• عدم خروج اسپرم در انزال
• زود انزالی و ارگاسم
• التهاب عضله یا پروستات
• کاهش میل جنسی (کاهش هورمون تستوسترون)
• ضایعات یا صدمات عروقی و عصبی
• مصرف برخی از داروها
• انسداد رگ ها
• علل هورمونی
• درد در آلت تناسلی
علائم ناتوانی جنسی
علائم اصلی اختلال نعوظ ، عدم توانایی برای حفظ نعوظ در رابطه جنسی می باشد.
بیمار با رعایت رژیم غذایی، انجام حرکات ورزشی و کنترل قند خون به وسیله دارو زیر نظر پزشک یا متخصص می تواند در بهبود این عارضه کمک نماید. ولی در صورت طولانی بودن، ناتوانی جنسی مزمن را ایجاد می‌ کند که درمان آن بسیار سخت خواهد بود.

تشخیص ناتوانی جنسی

اگر فردی بخواهد ناتوانی جنسی خود را تشخیص دهد، باید به یک پزشک یا متخصص با تجربه مراجعه نماید تا سونوگرافی را به منظور مشاهده اسپرم ها بررسی کند، چنانچه اسپرم ها فعال باشند قابلیت باروری را دارا می باشند و متخصص اورولوژی به درمان آن اقدام می کند. یکی از روش های تشخیص ناتوانی جنسی این است که فرد در هنگام خوابیدن شبانه یک چسب یا پارچه ای نازک و روشن بر روی آلت خود قرار دهد و بعد از بیدار شدن، چسب را مشاهده کند. در صورت تحریک شدن در خواب، چسب نمناک شده و یا از آن جدا می شود. این پروسه بیانگر این است که عدم دارا بودن به ناتوانی جنسی می باشد.

جراحی هیدروسیل بیضه

جراح سرطان کلیه