بیماریهای مقعدی در زنان

درد در قسمت معقد زنان یکی از بیماری هایی است که در بین زنان بسیار شایع است و جز بیماری های معقدی زنان به حساب می آید  . دلایلی که موجب بروز این بیماری می شوند و بسیار تاثیر گذار هستند می بایست بلافاصله درمان شوند چون اگر درمان نشوند بیماری های حادتری را به وجود می آورند و این مسئله برای زنان زیاد خوشایند نمی باشد .

بیماریهای مقعدی در زنان

هموروئید ترومبوزه

هموروئید یکی از رایج ترین دلایل درد ناگهانی معقد و نواحی معقد است که به صورت ناگهانی رخ می دهد  و در کسانی که از لحاظ جسمی سالم هستند بدون هیچ زمینه ای از بیماری های معقد بروز می دهد در حالی که در هر رده سنی مشاهده می شود اما بیشترین عامل بروز آن در رده سنی 18 تا 35 سال می باشد . بیشترین دلایلی که باعث می شود هموروئید رخ دهد حمل وسایل سنگین و یا زور زدن شدید در دفع مدفوع باشد . درمان هموروئید بدون جراحی را می توان به وسیله جراحی – لیزر – بوتاکس – انجام داد و درمان آن توسط بی حسی موضعی انجام می شود و به صورت کامل سرپایی می باشد .

آبسه مخرج

یکی از دلایل رایج درد معقد و نواحی آن آبسه پرآنال یا دور معقدی است و اصولا رخ دادن این بیماری در هر رده سنی امکان پذیر است . اما در سن های 20 تا 35 سالگی احتمال  رخ دادن آن بسیار زیاد است . در آغاز دوره این بیماری علائم و نشانه های آن به صورت درد خفیف ناحیه معقد همراه با کوبیده شدن بدن و کم شدن اشتها و برخی این نشانه ها با نشان دادن یک سرماخوردگی معمولی که همین علائم را دارد باعث می شود بیمار به اشتباه فکر کند که تنها یک سرماخوردگی می ساده می باشد . اما به مرور زمان که بیماری گسترش پیدا می کند درد معقد تسریع پیدا می کند به صورتی که حتی با حرکتی کوچک بیمار درد بیشتری را احساس می کند . درمان این بیماری به صورتی است که آبسه را خالی می کنند و یا دمل می باشد و اصولا به وسیله لیزر و به صورت سرپایی صورت می گیرد .

شقاق

پاره شدن و خراشیده شدن و ترک و زخم در مخرج را شقاق یا فیشر می گویند . این پاره شدن موجب اسپاسم اسفنگتر داخلی مخرج می شود و این به تنهایی دردهایی را برای بیمار به وجود می آورد و میزان پاره شدن را بیشتر می کند و به دلیل کم شدن خونرسانی به مخرج می شود و زخم حادتر می شود . علائم مهم و اصلی آن درد و خونریزی می باشد .

درمان شقاق بدون جراحی

کولونوسکوپی

آندوسکوپی معده

تزریق چربی به چانه

از مهمترین عوامل زیبایی چهره داشتن چانه ی متناسب با صورت است.برای تعیین اندازه ی مناسب چانه تحقیقاتی توسط پزشکان و جراحان صورت گرفته است که از این تحقیقات در عمل های جراحی و یا پروتزهای بدون نیاز به جراحی که با تزریق صورت می گیرند، استفاده می کنند. در گذشته تنها راه تصحیح فرم چانه عمل جراحی بود ولی امروزه با بهره گیری از تزریق چربی یا ژل به چانه در مدت زمان کوتاه تر و درصد ریسک پایین تر به نتیجه ی مورد نظر دست یافت. ماندگاری این روش بین ۱۲ الی ۲۴ ماه است (روش تزریقی دائمی نیست).

برای زیبایی چانه روشهای مختلفی وجود دارد: عمل زیبایی چانه (روش جراحی و از طریق کاشت یا ایمپلنت) و روش بدون جراحی و از طریق تزریق ژل یا چربی به چانه

تزریق چربی به چانه

چگونگی انتخاب روش انجام عمل زیبایی چانه

برای اینکه در این امر به نتیجه ی دلخواهتان دست بیابید از پزشکتان کمک بخواهید تا در تصمیم گیری نهایی به شما یاری برساند. پزشک با در نظر گرفتن اندازه صورت، شلی یا سفتی پوست صورت و حجم صورت روش درمانی مناسب را به شما پیشنهاد می کند و تمام مزایا و معایب هر روش را جداگانه برای شما شرح می دهد.

روش انجام تزریق چربی به چانه

طریقه ی انجام به این صورت است که ابتدا پزشکان ماده بی حسی را در موضع تزریق می کنند سپس از چربی بدن خودتان بر می دارند و با تزریق به چانه باعث می شوند حجم چانه افزایش بیابد و تناسب صورت به بهترین شکل خود را به نمایش بگذارد. تزریق ماده ی بی حسی پیش از عمل درد و ناراحتی احتمالی ناشی از این روش را به حداقل می رساند.

مشاوره ی پیش از عمل

بعد از اینکه تحقیقات لازم را به عمل آوردید و پزشکتان را انتخاب کردید نزد او می روید و با او جلسه ی مشاوره برگزار می کنید. هر سؤالی در رابطه با پروتز چانه دارید پیش از انجام عمل از او بپرسید و مطمئن باشید پزشک وظیفه ی خود می داند که تمام اطلاعات خود در این زمینه را در اختیار شما قرار دهد و تمام نگرانی ها و استرس های شما را رفع کند.

در این جلسه سوابق پزشکی و جراحی های پیشینتان را به دکتر خاطرنشان می کنید و وضعیت پزشکی (داروهای مصرفی و …) و سلامت جسمانیتان را برای دکتر روشن می کنید. در این جلسه با دکتر صادق باشید.

جراحی بینی در اهواز

ناتوانی جنسی

ناتوانی جنسی وضعیتی است که در آن آقایان قادر به نعوظ نیستند یا توانایی حفظ نعوظ درهنگام نزدیکی نمی باشند.
ناتوانی در مقاربت، نقص ساختاری، اکتسابی در دستگاه تناسلی، اختلال نعوظ آلت تناسلی یا زودانزالی از جمله عللی است که ناتوانی جنسی را شامل می شود.

ناتوانی جنسی

امروزه ناتوانی جنسی در مردان مشکل شایعی برای یک زوج به حساب می آید. ولی قابل تشخیص و درمان نیز می باشد. ناتوانی جنسی در بسیاری از مردان به صورت عیب یا نعوظ ناقص در آقایان دیده می‌ شود و به صورت حاد و مزمن نیز باقی می ماند. داروها، افسردگی، هیجان و تشویش باعث بروز انواع زودگذر ناتوانی جنسی می شود.
جهت ایجاد نعوظ در آقایان باید آرامش بین مغز و دستگاه عصبی برقرار باشد، تا خون در آلت جریان داشته باشد و آلت سفت و بزرگ شود.

علل ناتوانی جنسی

• وجود عیب در عضو یا روان
• التهاب بیضه ها
• استرس و افسردگی (این عارضه به ناتوانی جنسی روانی معروف است)
• داشتن بیماری دیابت یا جراحات وارده به آلت تناسلی
• عدم خروج اسپرم در انزال
• زود انزالی و ارگاسم
• التهاب عضله یا پروستات
• کاهش میل جنسی (کاهش هورمون تستوسترون)
• ضایعات یا صدمات عروقی و عصبی
• مصرف برخی از داروها
• انسداد رگ ها
• علل هورمونی
• درد در آلت تناسلی
علائم ناتوانی جنسی
علائم اصلی اختلال نعوظ ، عدم توانایی برای حفظ نعوظ در رابطه جنسی می باشد.
بیمار با رعایت رژیم غذایی، انجام حرکات ورزشی و کنترل قند خون به وسیله دارو زیر نظر پزشک یا متخصص می تواند در بهبود این عارضه کمک نماید. ولی در صورت طولانی بودن، ناتوانی جنسی مزمن را ایجاد می‌ کند که درمان آن بسیار سخت خواهد بود.

تشخیص ناتوانی جنسی

اگر فردی بخواهد ناتوانی جنسی خود را تشخیص دهد، باید به یک پزشک یا متخصص با تجربه مراجعه نماید تا سونوگرافی را به منظور مشاهده اسپرم ها بررسی کند، چنانچه اسپرم ها فعال باشند قابلیت باروری را دارا می باشند و متخصص اورولوژی به درمان آن اقدام می کند. یکی از روش های تشخیص ناتوانی جنسی این است که فرد در هنگام خوابیدن شبانه یک چسب یا پارچه ای نازک و روشن بر روی آلت خود قرار دهد و بعد از بیدار شدن، چسب را مشاهده کند. در صورت تحریک شدن در خواب، چسب نمناک شده و یا از آن جدا می شود. این پروسه بیانگر این است که عدم دارا بودن به ناتوانی جنسی می باشد.

جراحی هیدروسیل بیضه

جراح سرطان کلیه